Ενισχύουν το Ανοσοποιητικό και το κυκλοφορικό μας σύστημα, επιβραδύνουν το γήρας και προλαμβάνουν τον καρκίνο, προστατεύουν από την καταρροή,  ρίχνουν την πίεση και χαρίζουν ενέργεια.  Είναι πλούσια πηγή βιταμινών και μετάλλων. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος, βιταμίνη C και βιταμίνη Β1 και πολλά χημικά στοιχεία όπως: σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο, ιώδιο, χαλκό, χλώριο, ψευδάργυρο, βόριο, λίθιο, μόλυβδο, κοβάλτιο και - σπάνιο να βρεθεί σε άλλα λαχανικά - ρουβίδιο και καίσιο, όπως και φώσφορο, μπετανίνη και βητακυανίνη.

Το φολικό οξύ όχι μόνο βοηθά την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου, αλλά βοηθά και την απομάκρυνση της ομοκυστείνης από το αίμα, τα υψηλά επίπεδα της οποίας μπορεί να προκαλέσουν καρδιοπάθεια. Όσοι προσπαθούν να αποκτήσουν παιδί πρέπει να βάλουν τα παντζάρια στη διατροφή τους ακόμη και 90 ημέρες πριν από την σύλληψη.

Βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης και προλαμβάνουν την ασβεστοποίηση των αιμοφόρων αγγείων.

Συνιστώνται σε ασθενείς με υπέρταση — οι ερευνητές απέδειξαν πως τα νιτρώδη που υπάρχουν στα παντζάρια αυξάνουν την συγκέντρωση νιτρικού οξέος, το οποίο ρυθμίζει την πίεση. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως όσο υψηλότερη είναι η πίεση του ασθενή, τόσο εντονότερη είναι και η δράση των νιτρωδών.

  1. Είναι ένα φυσικό Viagra χάρη στο βόριο που διεγείρει την παραγωγή μιας ορμόνης υπεύθυνης για τη λίμπιντο.
  2. Αποτοξινώνουν τον οργανισμό - καθαρίζουν το συκώτι και το αίμα και βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ερευνητές απέδειξαν πως τα νιτρώδη που υπάρχουν στα παντζάρια αυξάνουν την συγκέντρωση νιτρικού οξέος, το οποίο ρυθμίζει την πίεση. Απομακρύνουν το ουρικό οξύ από το σώμα. Εξαλείφουν τα επιβλαβή μικρόβια, τα εμποδίζουν να συνδεθούν στους ιστούς και τονώνουν την πέψη χάρη στην περιεκτικότητά τους σε πηκτίνες.
  3. Βελτιώνουν την ψυχική υγεία – χάρη στις βεταΐνες, οι οποίες χρησιμοποιούνται στη θεραπεία ορισμένων μορφών κατάθλιψης. Περιέχουν, επίσης, τρυπτοφάνη, η οποία λειτουργεί παρόμοια με τη σοκολάτα, δηλαδή χαλαρώνει το μυαλό και δίνει μια αίσθηση ικανοποίησης. Επίσης, το φολικό οξύ έχει ηρεμιστικά αποτελέσματα και βελτιώνει τον ύπνο.
  4. Αποτελούν υγιή πηγή ενέργειας και αυξάνουν τα επίπεδά της καθώς τα σάκχαρα που περιέχουν δεν απελευθερώνονται γρήγορα στο αίμα. Αυτό τα κάνει το τέλειο συστατικό της διατροφής αθλητών και δραστήριων ανθρώπων γιατί επιβραδύνουν την απορρόφηση οξυγόνου χάρη στην περιεκτικότητα των νιτρικών αλάτων και εμποδίζουν να αισθανθούν κούραση κατά τη διάρκεια των προπονήσεων. Επιπλέον, βοηθούν τους αθλητές να απαλλαγούν από τον πόνο των μυών, όταν αρχίζουν την προπόνησή ή τον αγώνα.
  5. Τα παντζάρια έχουν ισχυρά αποτελέσματα αλκαλικότητας που τα καθιστά εξαιρετικά στοιχεία της αντικαρκινικής δίαιτας και της θεραπείας του καρκίνου.
  6. Συμβάλλουν στην εξάλειψη του πόνου και της καούρας, ανακουφίζουν επομένως στην εγκυμοσύνη.
  7. Περιέχουν πολλές διαιτητικές ίνες και βοηθούν στην απώλεια βάρους καθώς ρίχνουν το αίσθημα της πείνας και ενισχύουν τον μεταβολισμό.
  8. Παντζάρια εναντίον της άνοιας - χάρη στις ευεργετικές επιδράσεις τους στο αίμα. Καθώς μεγαλώνουμε, οι περιοχές στον εγκέφαλο, όπου η ροή του αίματος είναι ανεπαρκής, μεγαλώνουν σε μέγεθος, γεγονός που προκαλεί την ανάπτυξη άνοιας και διαταραχών των γνωστικών λειτουργιών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παντζάρια είναι ικανά να βελτιώσουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα τους σε νιτρικά άλατα. Τα νιτρικά άλατα διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνουν τη ροή με αποτέλεσμα περισσότερο οξυγονωμένο αίμα να φθάνει στα κύτταρα. Μια δίαιτα πλούσια σε νιτρικά άλατα μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος και κατ’ επέκταση και του οξυγόνου στη λευκή ουσία του μετωπιαίου λοβού από όπου προέρχεται η άνοια.